lunes, 27 de julio de 2009

Bull Terrier


Según el Real Decreto de Perros Peligrosos, aprobado en España en 1999, las siete razas de perros potencialmente peligrosos son: Pit Bull Terrier , Staffordshire Bull Terrier, American Staffordshire Terrier, Dogo Argentino, Fila Brasilero, Tosa inu y Akita Inu.

El cas es que un bull terrier ha mossegat sense previ avis la meva filla Elyse aquest cap de setmana. Un moment de distracció, nomes un moment i la fiera es va escapar de la cuina on estava tancada per prevenció. Avui la Elyse esta amb la cama infectada, sota antibiòtics i amb dolor. Lo que mes pena o ràbia em fa es que el seu propietari o en aquest cas, el seu tutor es nega a reconèixer que es un animal perillós. Un dia, i realment no m’agradaria que passes, hi haurà una desgracia. Fins a quin punt es podrà responsabilitzar el propietari del gos quan passi? Si fiques un gos perillós a casa has de ser conseqüent amb lo que tens, i negar l’evidencia confondre una mascota amb un “killer” es ficar en perill moltes coses que desprès pot ser no tindrien arreglo. Per la Elyse va ser una mossegada, poca cosa en definitiva, però la lliçó esta apresa. Allà on hi haguí un gos de aquests catalogats perillosos, o simplement de conducta perillosa, ni jo ni les meves filles ens hi trobaran. El cas serà denunciat per la doctora que ha ates la meva filla, perquè es el seu deure, i  nomes hi puc estar d’acord. Per cert, aquest gos no es la primera vegada que mossega. Cada any 5 persones, normalment criatures o dones moren per atacs de gossos perillosos. Son 5 de mes!